Νέο γιατρικό για όλα: Ή, πώς τα παιδιά που διαβάζανε Wonder Woman συντρίψανε οικονομικά, πολιτικά, ιδεολογικά και στρατιωτικά τα παιδιά που διαβάζανε τα Άπαντα του Λένιν

gal 5

Ζήτω ο γουοντεργουμανισμός-στιβοτρεβορισμός και ο μεταχιουμανικός υπερηρωϊκός διεθνισμός!

Εισαγωγική σημείωση: Το παρακάτω κείμενο αποτελεί plot[1] summary αλλά και τμήμα ενός μεγαλύτερου κειμένου που γράφεται υπό τον τίτλο “Νέο γιατρικό για όλα[2]: Ή, πώς τα παιδιά που διαβάζανε Wonder Woman συντρίψανε οικονομικά, πολιτικά, ιδεολογικά και στρατιωτικά τα παιδιά που διαβάζανε τα Άπαντα του Λένιν”.

 

που δν πάρχει κυβρνησις, λας ππτει·

κ το πλθους δ τν περηρώων προρχεται σωτηρα.

(Ἁγία Γραφή: Παροιμίες, XI, 14)[3].

 

Zippin’ up my boots / Goin’ back to my roots, yeah

Καθώς επαίρομαι ότι είμαι από τους πρώτους που είχαν προσέξει την περίπτωση της Gisele Yashar, δηλαδή της Gal Gadot[4] από τις πρώτες κινηματογραφικές της εμφανίσεις[5], θα προσπαθήσω στις επόμενες γραμμές να μοιραστώ κάποιες σκέψεις μαζί σας[6].

Κατ’ αρχάς, η πρώτη μου αντίδραση ήταν «άραγε, από πόσες περιπέτειες, πόσα ανθρωποκυνηγητά, πόσα καταφύγια θα πέρασαν οι πρόγονοί της για δυο χιλιάδες χρόνια, και κυρίως στην Πολωνία, την Αυστρία, τη Γερμανία και την Τσεχοσλοβακία, για να μπορούμε να θαυμάζουμε σήμερα την ομορφιά και το ταλέντο της;».

Η Gal αφού υπηρέτησε στις Israel Defense Forces (IDF) δηλαδή στον ισραηλινό στρατό και έλαβε εκπαίδευση για μάχη και σπούδασε νομικά στη συνέχεια, στην κινηματογραφική της καριέρα υποδύθηκε από τον ρόλο της χαριτωμένης Natanya, ως της ερωμένης του πρώην πράκτορα της Mossad[7], τον ρόλο της σπαρακτικής Jill, όπου αρκείται να υποδύεται τέλεια τον ρόλο της ακόμα και με μισοκρυμμένο το πρόσωπό της ως της συζύγου του πράκτορα της CIA[8], μέχρι τον σημαντικό ρόλο της Diana Prince / Wonder Woman[9], ως σταρ μεγάλου βεληνεκούς πλέον.

Μα, θα ρωτήσετε:

— Και γιατί ένα κείμενο με αφορμή μια χολλυγουντιανή superhero ταινία για τη Wonder Woman;

— Για την ακρίβεια δεν πρόκειται για μία ταινία αλλά για τρεις και μάλλον blockbuster. Περαιτέρω, εξηγούμαι αμέσως:

α) Η κρίση της αφηρημένης εργασίας είναι επίσης κρίση της σύγχρονης αρρενωπότητας[10]. Γι’ αυτό και η Wonder Woman σώζοι τα αντράκια τύπου Batman και Superman!

β) Επιπλέον, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται σε επίπεδο διαστροφής με τα κόμιξ ότι ενώ τα πρώτα χρόνια ο προσανατολισμός της δράσης του Superman είναι ηθικοπλαστικός, οιονεί σύμμαχος της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας της administration του προέδρου Franklin D. Roosevelt και διώκτης του εσωτερικού “κακού”, η αλλαγή της πολιτικής θέσης των ΗΠΑ προς την ενεργή επεμβατική στάση στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο συμπαρέσυρε και τα κόμιξ στην πολεμική προπαγάνδα: Πλέον, οι υπερήρωες τίθενται στην υπηρεσία ανύψωσης του φρονήματος και του ηθικού, υπογραμμίζοντας την υπεροχή του αμερικάνικου έθνους σε σχέση με το ρατσιστικό και μιλιταριστικό γερμανικό. Οι υπερήρωες της περιόδου, δηλαδή ο Captain America, η Wonder Woman, η Justice Society και η Justice League of America, ηγούνται του στρατού και τον οδηγούν σε νικηφόρες μάχες εναντίον του ναζιστικού Άξονα, εναντίον των αντισημιτών-μισανθρώπων γερμανών και, δευτερευόντως, των μιλιταριστών ιαπώνων[11].

Όπως καταλάβατε ήδη, η περίπτωση στην οποία θα επικεντρωθούμε, δηλαδή αυτή της Wonder Woman, έχει ιδιαίτερη σημασία, από την πρώτη μέχρι την τελευταία ατάκα της, καθώς οι σεναριογράφοι Chris Terrio και David S. Goyer τη βάζουν να λέει:

— Oh, I don’t think you’ve ever known a woman like me.

— Is it stealing if you steal from another thief?

— A hundred years ago I walked away from mankind; from a century of horrors… Men made a world where standing together is impossible.

— They don’t know how to honor him. Except as a soldier.

— You know, it’s true what they say about little boys: Born with no natural inclination to share.

Οι σκηνές από τη Wonder Woman (2017) που μέχρι σήμερα έχουν τεχνηέντως διαρρεύσει και δει το φως της δημοσιότητας δείχνουν πρόσφυγες, χαρακώματα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, στρατολογούμενους Εγγλέζους πολίτες υπό το Your Country Needs You (ή: Lord Kitchener Wants You), πολλά τυφέκια Lee–Enfield, διπλάνα, την Diana Prince να περιθάλπει και να σώζει τον στη συνέχεια αγαπημένο της πιλότο (και αξιωματικό της Αντικατασκοπίας του στρατού των ΗΠΑ), τον Steve Trevor, τη Wonder Woman με βαρύ πολυβόλο (μάλλον πενηντάρι Browning) ή να τσακίζει με την ασπίδα της φαντάρους του εχθρού, όταν δεν τους κόβει σε φέτες με το σπαθί της.

Επίσης, καθώς είμαι από τους λίγους που είχα την τύχη να μου αφηγηθούν το τελικό σενάριο, σας διαβεβαιώ ότι μόλις η ταινία βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 2 Ιουνίου 2017 οι σταλινικοί θα ουρλιάζουν για “παραχάραξη της ιστορίας” χίλιες φορές πιο δραματικά και πιο σπαραξικάρδια απ΄ όσο ούρλιαζαν στη φετινή Eurovision…

 

Is she with you? Ναι, με τους εβραίους!

H Wonder Woman Gal κάνει μόνη της τις επικίνδυνες σκηνές των ταινιών που συμμετέχει χωρίς να ντουμπλάρεται από stuntwoman, πηδάει από την εν κινήσει μοτοσυκλέτα της σε τζιπ και οδηγάει στα όρια.

Επιπλέον, ως πολίτης, αντιδρά στον παραλογισμό που έχουν επιβάλει η Hamas και η ακροδεξιά του Ισραήλ, υποστηρίζοντας την ειρηνική συνύπαρξη των λαών και των διαφορετικών θρησκειών. Ένα μήνυμά της στα κοινωνικά δίκτυα ήταν: I am sending my love and prayers to my fellow Israeli citizens. Especially to all the boys and girls who are risking their lives protecting my country against the horrific acts conducted by Hamas, who are hiding like cowards behind women and children… We shall overcome!!! Shabbat Shalom! #weareright #freegazafromhamas #stopterror #coexistance #loveidf”

Επίσης, υποστηρίζει τα κινήματα ενάντια στην homophobia, την transphobia και την biphobia[12].

Στις συζητήσεις που κάνει με την τετράχρονη κορούλα της, την Alma (ή, χαϊδευτικά: Loulou) και στις αναφορές της ότι «μαμά, καλές οι πριγκίπισσες αλλά είναι πολύ αδύναμες, όλο κοιμούνται και περιμένουν τον άντρα-πρίγκιπα να τις ξυπνήσει ή να τις σώσει», η Gal της απαντά ότι δεν είναι ακριβώς έτσι στον πραγματικό κόσμο και ότι η κάθε γυναίκα είναι και μια πριγκίπισσα…

Στα κόμιξ ξανά: Η ιστορία και οι λειτουργίες της Wonder Woman δεν είναι ακριβώς όπως αυτές που έχουμε μάθει από τις τυπικές 31 λειτουργίες του παραμυθιού του Vladimir Propp[13] αλλά λίγο ή πολύ μεταλλαγμένες. Αξίζει να τις ανακαλύψετε και να τις συγκρίνετε με τη θεωρία της λογοτεχνίας.

Δεν υπάρχει πια ομορφιά, ούτε παρηγοριά, παρά μόνο στη ματιά που στρέφεται προς τη φρίκη, την αντέχει και συγκρατεί τη δυνατότητα του καλύτερου μέσα στην ακαταπράυντη συνείδηση της αρνητικότητας… Κατά βάση, είναι όλοι αντικείμενα, ακόμη και οι πιο ισχυροί… Κανένα βλέμμα δεν φτάνει το ωραίο αν δεν συντροφεύεται από την αδιαφορία, σχεδόν μάλιστα από την περιφρόνηση για οτιδήποτε βρίσκεται έξω από το θεωρούμενο αντικείμενο. […] Το ωραίο είναι μια θεραπευτική αρρώστια. Αναχαιτίζει τη ζωή, άρα και την παρακμή της…[14]

 

Is she with you? Αν βλέπετε απλώς σινεφιλία, πρόκειται για αυταπάτη

Who is the third who walks always beside you?
When I count, there are only you and I together
But when I look ahead up the white road
There is always another one walking beside you
Gliding wrapt in a brown mantle, hooded
I do not know whether a man or a woman
— But who is that on the other side of you?[15]

 

Τί τους θέλουμε τους υπερήρωες (των “ιμπεριαλιστών”);

Θα ρωτήσετε:

— Δηλαδή, οι αμερικανοί “ιμπεριαλιστές” με το Lendlease δεν έστειλαν ως στρατιωτική βοήθεια στη Σοβιετική Ένωση μόνο τα χιλιάδες τανκς M4 Sherman και τα φορτηγά Studebaker US6-G630 (ελληνιστί: Ρέο) ως φορείς των ρουκετών Katyusha αλλά έστειλαν και τους υπερήρωές τους και, μάλιστα, με επικεφαλής μία γυναίκα, τη Wonder Woman;;;

— Έτσι ακριβώς! Ας θυμίσω ότι την ίδια εποχή ο Στάλιν, υπό την επήρεια της μούχλας του μαυσωλείου της μούμιας του Λένιν, ανασύρει από το μουχλιασμένο παρελθόν τους ήρωες του ρωσικού έθνους όπως τον Μιχαήλ Ιλλαριόνοβιτς Κουτούζοφ και ονομάζει τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ως “Μεγάλο Πατριωτικό” και όχι ως “Αντιφασιστικό”. Το ίδιο κάνουν και οι αμερικανοί με τους ήρωες, μόνο που αυτοί είτε τους επινοούν είτε/και τους ανασύρουν από το φωτεινό παρελθόν της παιδικής ηλικίας της ανθρωπότητας, από 5.000 χρόνια πριν, από τις Αμαζόνες, και ταυτοχρόνως από το πολύ μακρινό μέλλον…

Απ’ όσο καταλαβαίνετε, τη δεκαετία του 1940 οι αμερικανοί με περισσότερη επιτυχία από τους μαρξιστές σοβιετικούς «επικαλούνται με αγωνία τα πνεύματα του παρελθόντος στην υπηρεσία τους, δανείζονται τα ονόματά τους, τα πολεμικά τους συνθήματα, τις φορεσιές τους, για να παρουσιάσουν με αυτή τη μεταμφίεση, που την έκανε ο χρόνος σεβάσμια, και με αυτή την δανεισμένη γλώσσα την καινούργια σκηνή της παγκόσμιας ιστορίας»[16].

 

Τ περμάχ στρατηγ τ νικητήρια

Η Wonder Woman, που είναι σοφή όπως η Αθηνά, δυνατή όπως ο Ηρακλής, ταχύτατη όπως ο Ερμής, ικανή στον πόλεμο όπως ο Άρης, καθώς έχει εκπαιδευτεί από τον ίδιο τον θεό του Πολέμου, και όμορφη όπως η Αφροδίτη, ως πρακτόρισσα του US Department of Metahuman Affairs είναι και εξπέρ στην στρατιωτική τακτική, τη στρατηγική αλλά και στη διπλωματία. Μια στρατηγός! Δηλαδή, κάτι όπως ο Guy Debord, αλλά στο πιο όμορφο, πιο …νηφάλιο[17] αλλά και πιο εμπορευματικό και άρα πιο θεαματικό και πιο αποτελεσματικό…

Το έχω γράψει και παλιότερα: Κι αν τσακίσανε οι προπροηγούμενοι σύντροφοί μας τους χιτλερικούς χρησιμοποιώντας αποβατικά σκάφη, τανκς και κανόνια, κι αν τσακίσανε οι προηγούμενοι σύντροφοί μας τους σταλινικούς, έχοντας σαν όπλα τις γραφομηχανές και τους πολυγράφους, σήμερα θα τσακίσουμε τους αντισημίτες και τους ισλαμιστές τρομοκράτες του Daesh και όποιον έχει ονείρωξη με τη βία των AK-47, έχοντας σαν όπλα, εκτός από τα General Atomics MQ-9 Reaper, και τα πενάκια, τη σινική μελάνη, τα watercolor μολύβια, τους μαρκαδόρους αλλά και τις μηχανές ΙΜΑΧ Format των 70 mm και τα στούντιο των VFX και, μάλιστα, με στρατηγό μια εβραία γυναίκα, μια από τις ομορφότερες του κόσμου (ίσως την ομορφότερη)!

Έτσι, για να έχει περισσότερη πλάκα!!!

 

Συμπέρασμα και Συζήτηση

Θυμηθείτε το όνομά της, μάθετε να το προφέρετε σωστά: Gal Gadot[18]: Αυτή είναι σαν όλα όσα αγαπάμε σήμερα[19].

Διαφωνείτε; Ωραία και χαίρομαι γι αυτό!!!

O κινηματογράφος είναι νεκρός. Δεν μπορεί πια να υπάρξει φιλμ. Αν θέλετε, ας περάσουμε στη συζήτηση[20].

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

[1] Αγγλιστί: Κύριο θέμα έργου αλλά και συνωμοσία, μηχανορραφία, πλεκτάνη.

[2] Βλέπε Gianfranco Sanguinetti: Περί της τρομοκρατίας και του κράτους.

[3] Το κείμενο αυτό, εκτός από τους προφανώς προβοκατόρικους τίτλο και υπότιτλο, έχει και προβοκατόρικο motto: Ο στίχος από την Αγία Γραφή στον οποίον έχει γίνει η αναγκαία μεταστροφή, είναι το σλόγκαν (slow-gun) του Ινστιτούτου, δηλαδή, για τους αδαείς, της Mossad.

[4] Εβραϊκά: גל גדות (κύμα στην ακροποταμιά).

[5] Fast & Furious (2009), Fast Five (2011), Fast & Furious 6 (2013) και Furious 7 (2015).

[6] Για να μην αναφέρω ότι είχα προσέξει την Gal Gadot από το 2004 και κινδυνεύσω να παρεξηγηθώ…

[7] Date Night (2010).

[8] Criminal (2016).

[9] Batman v Superman: Dawn of Justice (2016). Επίσης, οι επερχόμενες Wonder Woman (2017) και Justice League: Part One (2017).

[10] Norbert Trenkle: The Rise and Fall of the Working Man: Toward a Critique of Modern Masculinity. Διαθέσιμο στον σύνδεσμο http://bit.ly/1W1WunB.

[11] Παστουρματζή, Δ. (2010). Superman και Wonder Woman: ιδεολογία και φύλο στα αμερικάνικα κόμικς. Στο Α. Κάουα, Ε. Σαμπανίκου, Π. Κρητικός & Μ. Τσελένη (Επιμ.), Θέα από ψηλά: Φαντασία και αφήγηση στα κόμικς, (σσ. 126-179). Αθήνα: Ηλίβατον.

[12] Αξίζει να θυμηθούμε τον ρόλο της Mirit στην ισραηλινή αστυνομική κωμική ταινία Kicking Out Shoshana.

[13] Vladimir Propp: Theory and History of Folklore.

[14] Theodor Adorno: Minima Moralia.

[15] T.S. Eliot: The Waste Land.

[16] Καρλ Μαρξ: Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη.

[17] Νηφάλιος, -α, -ο (Α νηφάλιος, -ία, -ον, θηλ και -ος)· 1. αυτός που δεν έχει πιει, εγκρατής στο ποτό, ιδίως στο κρασί, ξεμέθυστος· 2. (μτφ.) αυτός που έχει πνευματική διαύγεια, καθαρή σκέψη, ήρεμος, ψύχραιμος, συνετός· || (αρχ.) 1. (για ποτό) αυτός που δεν έχει αναμιχθεί με κρασί· 2. (φρ.) «νηφάλια μειλίγματα»· θυσίες που προσφέρονταν στις Ευμενίδες και οι οποίες περιείχαν μέλι, γάλα και νερό· β) «νηφάλιος κρατήρ»· κρατήρας που περιείχε υγρό το οποίο δεν ήταν αναμεμιγμένο με κρασί και χρησιμοποιούνταν σε θυσίες στις οποίες δεν χύνονταν κρασί· γ) «νηφάλιοι εὐωχίαι» ή «νηφάλιαι θυσίαι»· σπονδές στις οποίες δεν χύνονταν κρασί· δ) «νηφάλιοι βωμοί»· βωμοί στους οποίους γίνονταν οι νηφάλιες, χωρίς κρασί, θυσίες· ε) «νηφάλια θύειν» ή «νηφάλια σπένδειν»· η προσφορά νηφάλιων, χωρίς κρασί θυσιών· στ) «νηφάλια ξύλα»· ξύλα που χρησιμοποιούνταν στις νηφάλιες θυσίες· ζ) «νηφάλιον πόπανον»· είδος πίτας στρογγυλού σχήματος που προσφερόταν στους θεούς κατά την τέλεση θυσιών και η οποία δεν είχε ζυμωθεί με κρασί. Επίρρ. νηφάλια και -ίως (Α νηφαλίως)· με νηφάλιο τρόπο, με καθαρό μυαλό με σύνεση. [ΕΤΥΜΟΛ. < θ. νηφ- τού νήφω* «απέχω από το κρασί, έχω πνευματική διαύγεια» + επίθημα -άλιος (πρβλ. φυτ-άλιος)].

[18] Gal Gadot is Wonder Woman. Διαθέσιμο στον σύνδεσμο http://bit.ly/1W5wtUv.

[19] Guy Debord: Hurlements en faveur de Sade, 1952

[20] Ό.π.

Advertisements

14 responses to “Νέο γιατρικό για όλα: Ή, πώς τα παιδιά που διαβάζανε Wonder Woman συντρίψανε οικονομικά, πολιτικά, ιδεολογικά και στρατιωτικά τα παιδιά που διαβάζανε τα Άπαντα του Λένιν

  1. Σουκαμπλιέτης Χριστόφορος 23/05/2016 στο 1:59 μμ

    πωπωπωπωπω τι στυλ, τι επίπεδο, τι πλούτος γνώσεων, τι πολιτικοοικονομικοκοινωνικοπολιτιστικη διορατικότης!!! με αγωνία περιμένουμε και το υπόλοιπο γιατρικό για όλα νούμερο 2, σίγουρα θα είναι όνομα και πράγμα, ένα αριστούργημα του καταστασιασμού!

    γνήσια απορία: με ποιόν γράφτηκε αυτό το κείμενο στο νου; σε ποιόν απευθύνεται ακριβώς;

    περιμένω απάντηση! Ορίστε και δωράκι στριπ αφιερωμένο στον μπεκροστράτηγο!

  2. athemita 23/05/2016 στο 2:34 μμ

    LOL Έπιασε το δόλωμα!

  3. Σουκαμπλιέτης Χριστόφορος 24/05/2016 στο 11:23 πμ

    !צ’ין צ’ון צ’אן

  4. athemita 24/05/2016 στο 12:18 μμ

    Ερχόμαστε, με πολυγράφους!

  5. athemita 24/05/2016 στο 12:19 μμ

    Κάτι έμαθες και σήμερα!

  6. Τζιανφράνκο Μανταρινέτι 24/05/2016 στο 3:07 μμ

    https://en.wikipedia.org/wiki/Special:Random

    κάτι έμαθες και σήμερα!

  7. Ανώνυμος 24/05/2016 στο 3:57 μμ

    Η προσωπική μας επιλογή είναι (αν δεν συντρέχουν άλλοι ειδικοί λόγοι) να ξεκινάμε τη θεραπεία της κατάθλιψης (αφού προηγηθεί η μέτρηση της κατάθλιψης με την τυποποιημένη κλίμακα Hamilton HAM-D21 ) με Remeron ή Effexor XR. Σε ένα μήνα ξαναμετράμε την κατάθλιψη με Hamilton HAM-D21. Αν το ένα φάρμακο αποτύχει να δείξει σοβαρή βελτίωση, τότε δοκιμάζουμε το άλλο. Σε ένα μήνα ξαναμετράμε πάλι την κατάθλιψη. Αν και το δεύτερο φάρμακο αποτύχει (πράγμα σπάνιο), τότε μόνο αρχίζουμε αγωγή με Anafranil (αφού προηγηθεί ΗΚΓ, καρδιολογική εξέταση και έλεγχος ρουτίνας για τυχόν προβλήματα στο αίμα ή στα επίπεδα της γλυκόζης).

  8. Τζιανφράνκο Μανταρινέτι 25/05/2016 στο 1:44 μμ

    ερχόμαστε, με Effexor και Anafranil

  9. Τζιανφράνκο Μανταρινέτι 30/05/2016 στο 2:50 μμ

    ps η ηρωίνη μου βάζει κάτω τη δική σου όποτε θέλει για πλάκα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s